.

Vanliga ingredienser

Ingredienser i pre-workout

Att skaffa en pre-workout online är en djungel så det är bara att testa sig fram, hur du hittar bästa gym pre-workout eller bästa pwo för konditionträning kan du bara känna själv, när du hittar den.

Nedan har jag listat ingredienser som är vanliga i pwo.

Styrka och kraft Boosters

Visst vill vi ha bra mentalt fokus och en träningskick som gör att vi kan prestera ett träningspass på maxnivå. Men alltför många pre-workout tillskott är beroende av stimulantia och misslyckas med att leverera verkliga näringsämnen till muskelfibrerna.

Var säker på att din pre-workout tillskott ger åtminstone några av ingredienser nedan, som alla kliniskt gett resultat att öka muskelstyrkan.

Betain /

Även känd som trimetylglycin eller den modifierade aminosyran, vanligtvis från rödbetor. Har föreslagits i forskningsstudier för att öka styrka och kraft genom att så mycket som 25%.

Beta-alanin /

Denna aminosyra är erkänd som en aminosyra som är en kraftfull styrkebyggare och mycket vanlig i pwo, tack vare mängder av forskningsstudier som bekräftar dess effektivitet. Beta-alanin arbetar för att öka muskelstyrkan och kraft genom att kombinera med aminosyran histidin i muskelcellerna för att bilda protein karnosin. Karnosin är viktigt för buffring av vätejonerna som ackumuleras i musklerna under träningen. Vätejoner höja surhetsgraden av muskeln, vilket minskar dess förmåga att syresättas, vilket gör muskeln svagare och tröttare. Genom att buffra vätejoner, förhindrar karnosin musklerna blir för surt vilket bidrar till att upprätthålla styrka och uthållighet. Med mer styrka och uthållighet under träningen leder till större ökningar i muskeltillväxt.

Forskning tyder på att ta beta-alanin före träning främjar muskelstyrka och kraft. Det kan också öka muskeluthålligheten. Ett sätt som visar om din pwo har tillräckligt med beta-alanin är om din hud, särskilt runt läpparna börjar klia, första gånger kan det kännas otäckt och konstigt men du vänjer dig och många uppskattar känslan.

Kreatin /

Du kan bli förvånad över att finna att vi inte sätter kreatin först på listan över styrka och makt boosters.

Medan du definitivt vill vara säker på att du tar någon form av kreatin före träning, anledningen till att vi lägger det efter beta-alanin är många killar föredrar att ta kreatin som ett separat tillägg från deras pre-workout produkt.

Om det inte är du, var då säker på att pre-workout produkten du väljer erbjuder någon form av kreatin, eftersom det har föreslagits gång på gång att vara ett av de mest effektiva styrkeökande tillskott någonsin. Kreatin är förhållandevis billigt och prestationshöjare är relativt dyrt så därför väljer många att ta kreatin separat.

Dragremmar

Ett utmärkt hjälpmedel för dig som vill pressa ur det sista i musklerna när greppen faller är dragremmar. Jag tyckte det passade bra som ett litet tillägg för styrka och kraft. Dragremmar är likt PWO ett hjälpmedel som kommer göra att du kan träna ännu hårdare.

Energi boosters i PWO

Denna kategori omfattar inte stimulantia.

Kontrollera att det finns minst två av följande i din pre-workout kosttillskott.

Tyrosin /

Denna aminosyra har en meritlista för att stödja energi utan några nervösa biverkningar. Forskning tyder också det kan öka uthållighet och fokus.

Kroppen använder det som en föregångare till att producera flera viktiga hormoner och neurotransmittorer, såsom epinefrin (adrenalin) och dopamin.

Taurin /

Studier tyder på att taurin kan bidra till att öka muskeluthålligheten med upp till 50%. Ett sätt för taurin att förbättra uthållighet är genom att hjälpa hjärtat att pumpa mer blod till musklerna.

Denna aminosyra spelar en avgörande roll för att upprätthålla styrka och uthållighet av muskelfibrer. Taurin fungerar att återupprätta kalciumnivåer i muskeln, vilket är viktigt för muskelsammandragningar och är troligen nyckeln till hur komplettering med taurin leder till ökad muskelstyrka och uthållighet. Håll taurin nivåerna höga under träningen optimerar kalciumnivåer i muskeln för bättre underhåll av styrka och uthållighet. Taurin har också kraftfulla antioxidativa egenskaper, vilket stöd muskel återhämtning och tillväxt. Muskel tillväxt förbättras också som en följd av taurin förmåga att attrahera vatten i muskelceller. Detta skapar fylligare muskelfibrer som sträcker muskeln membranet och inleda en långsiktig muskeltillväxt.

En separat studie visade att försökspersoner som konsumerade en dryck som innehåller taurin innan ett träningspass kunde slutföra fler reps på bänkpress än när de konsumerade en placebo.

Om din preworkout inte innehåller taurin, vara säker på att den innehåller någon annan energi booster.

Rosenrot /

Denna ört anses vara en stimulerande adaptogen eftersom det ökar kroppens motståndskraft mot olika stressfaktorer.

Det kan bidra till att stödja viktiga hormoner såsom testosteron, tillväxthormon (GH), dopamin och sköldkörtelhormon.

Dessutom kan det bidra till att främja hälsosamma nivåer av katabola hormonet kortisol.

Schisandra Chinensis /

Det bär av denna infödda kinesiska vinstockar har använts i århundraden i traditionell kinesisk medicin. Det kan stödja muskel uthållighet samt stöd hjärnans funktion och även hålla kortisolnivåer nere.

L-ornitin-L-aspartat (LOLA) 

Detta tillägg består av aminosyrorna omitin och aspartat (asparaginsyra). Tillsammans är de kritiska i kroppen för att minska ammoniaknivåer genom att omvandla dem till urea och glutamin. När du tränar kommer du bryta ner aminosyror och producera ammoniak, som inducerar trötthet. Genom att komplettera med L-ornitin-L-aspartat du kan minska ammoniaknivåer och därmed minska trötthet så att du kan träna hårdare under längre tid.

Men LOLO är inte bara bra för att minska muskeltröttheten, det kan också förhindra trötthet i ditt nervsystem. En av anledningarna till att blir trött på gymmet beror på att ditt nervsystem är trött och inte kunna hålla upp nervimpulser till musklerna så fort det behövs. Forskning visar att L-ornitin-L-aspartat kan minska ammoniaknivåerna i nervceller och minska nervsystemets trötthet.. Du kan hålla din intensitet uppe under hela träningspasset och gör ett bättre pass.

B-vitaminer /

De vitaminerna B6 och B12 är avgörande för energiproduktion. Om du tar en separat B-vitamin komplex , det är inte viktigt att din pre-workout innehåller dessa vitaminer då du bör få i dig dessa från vanlig kost.

Stimulantia

Många killar vill ha en pre-workout produkt som är så packat med stimulantia så det kommer att göra att deras huvuden kommer explodera. Var inte den killen.

Se först till att tillägget du väljer har en del av den verkliga styrkan och energigivande näringsämnen, och sedan kan du tänka på vilken kick det ger dig.

Koffein /

Ett av koffeinets mest kända egenskaper är att det stimulerar kroppen så du blir pigg. Men vet du hur kroppen utför denna funktion? Det är allt på grund av ett ämne som vår kropp producerar, det kallas adenosin. När adenosin binder sig till sina receptorer i hjärnan, signalerar den trötthet, vilket gör dig trött och trög och bromsar nervaktivitet. Hela procesen ger helt enkelt en avtrubbning i din hjärna. Genom att binda till adenosin receptorer förhindrar koffein denna signal av trötthet och håller dig mer alert och mentalt fokuserad. Forskningen bekräftar att om du kompletterar med koffein före träning ökar både muskeluthålligheten och styrkan. Utöver sin förmåga att avtrubba adenosin kan koffein ge dessa effekter genom sin förmåga att öka kväveoxid (NO) nivåer, som upptäcktes av japanska forskare. De rapporterade att patienter som tar en dos koffein upplevt förbättrat blodflöde till musklerna tack vare ökade NO-nivåer. Ny forskning visar också att koffein ger många hälsofördelar, såsom mindre kognitiv nedgång med åldrande och en minskad risk för typ 2-diabetes, för att nämna några.

Inte nog med att världens mest populära tillskott ger dig rejält med ork som du behöver för att träna efter en lång dag, det ökar även muskelstyrka och uthållighet. Koffein har även visat att avtrubba muskelsmärta, vilket innebär att du kan träna bortom smärtan barriär.

För bästa resultat, leta efter koffein i piller eller kapselform (vattenfri). Koffein från guarana , kaffe, eller grönt te är bra, men många tycker att det är mindre effektiv än den vattenfria formen, vilket har visat sig öka prestanda i kliniska studier.

1-3-Dimethylamylamine /

Denna stimulant, även känd för methylhexanamine, är den aktiva ingrediens som finns i geraniumolja. Även om det har jämförts med koffein hävdar många att dess stimulerande effekt är mycket annorlunda. Anekdotiska rapporter hävdar att 1-3-dimethylamylamine ger en euforisk effekt som förhöjer träningen bättre än koffein. Förutom att öka vakenheten kan det förbättra humöret, minska hunger och hjälpa fettförbränningen. Det är kompetent att göra allt detta eftersom dess kemiska struktur liknar neurohormone noradrenalin. Noradrenalin är relaterad till epinefrin (adrenalin), vilka ramper upp dig, ökar din hjärnans funktion, ökar din ämnesomsättning och förbättrar kroppens förmåga att bränna upp fett som bränsle. Allt detta leder till mer intensiva pass med ökad styrka och uthållighet.

Geranium extrakt /

Denna växt innehåller den aktiva substansen, methylhexanamine, även känd som dimethylamylamine (DMAA). Ja, det är den populära preworkout stimulantia som alla talar om. Denna phytochemical ger en kraftfullt stimulerande effekt och kan förbättra humöret, minska hungern och öka fettförbränningen. Vissa rapporterar även en bit av en euforisk effekt som tillåter dem att ta sin träningsintensitet till nya nivåer.

Yerba Mate /

Bladen på denna kraftfulla växt innehåller en unik blandning av xantin alkaloider såsom teobromin, teofyllin och koffein, som arbetar tillsammans för att pigga upp dig innan träning, öka styrka och uthållighet, och hjälpa rensa ditt sinne.

Många hävdar att den typ av effekt de får från yerba mate är mer utdragen utan nervösa biverkningar. Om du är känslig för de flesta stimulantia, kan en pre-workout produkt som använder yerba mate vara vägen att gå utan att behöva använda ett njutningsmedel-fri produkt.

Muskelbyggare

Vissa ingredienser du tar precis innan din träning kan hjälpa dig att öka muskeltillväxten. Visst kommer kreatin hjälpa dig att lägga på dig mer storlek, men gör dig också starkare för din träning. Dess muskelbyggande fördelar kommer indirekt från att styrkan ökar, och direkt under återhämtningen, vilket är varför du också vill ta kreatin efter träningen.

Detta avsnitt behandlar näringsämnen som faktiskt kan hjälpa muskelhypertrofi under din träning.

Grenade aminosyror (BCAA) /

BCAA –  leucin, isoleucin och valin är de viktigaste aminosyror för muskeltillväxt. Bcaa används av musklerna som bränsle.

Några pre-workout produkter kan bara innehålla leucin, vilket är bra eftersom leucin är ”bäst” av BCAA syrorna på grund av det faktum att det kan inleda proteinsyntesen på egen hand.

Glutamin /

Under intensiv träning kan musklerna bryta ner glutamin , vilket i sin tur hämnar muskeltillväxt samt immunförsvar, vilket gör dig mer mottaglig för sjukdomar.

Glutamin kan också öka nivåerna av tillväxthormon, och även avtrubba trötthet och hålla uthålligheten på topp.

Ett av de viktigaste sätten glutamin stimulerar muskeltillväxt vid träning är genom att hålla leucin nivåerna i muskelfibrerna. Kort och gott innehåller din pwo mycket leucin är glutamin i din pre-workout produkt är inte ett måste, men det kan vara fördelaktigt.

Karnitin /

Vi har listat denna mångfacetterade amino-syra-liknande förening som en muskel byggare eftersom så många av dess fördelar leder till muskeltillväxt.

Till exempel har karnitin befunnits öka blodflödet till musklerna. Det har också föreslagits för att stödja androgena receptorer i muskelceller, till vilken testosteron binder till att inleda tillväxt.

Pump boosters

Förutom stimulantia, föredrar de flesta killar också pre-workout produkter som ger kväveoxid (blodflöde)(NO) boosters .

Att få en bra muskelpump hjälper dig inte bara att se imponerande ut i gymmet, utan hjälper även till att öka din styrka som leder till långsiktig muskeltillväxt.

Citrullin malat /

Kroppen omvandlar citrullin till arginin, som sedan omvandlas till pump. Så varför leta efter citrullin innan arginin? Jo för när du äter arginin, hamnar mycket i tarmen. Aminosyran citrullin har i kliniska studier visat sig för att bli en mer kraftfull kväveoxid (NO) booster än arginin. Men i denna form, som kombinerar citrullin med äppelsyra (malat), har det också visat sig för att öka energi och håller trötthet tillbaks. På så sätt ger citrullin malat dig ett bra pump i musklerna, det tar även träningsintensiteten till nya nivåer. Helt enkelt given i en bra PWO.

Citrullin kan sänka mängden som hamnar i tarmen. När du äter citrullin ökar faktiskt blodnivåer av arginin och ditt ”pump” blir bättre än arginin ensamt.

L-arginine /

Denna aminosyra omvandlas lätt till kväveoxid (NO). Kväveoxid vidgar blodkärlen och levererar mer syre och näringsrikt blod till muskelfibrerna. Detta har visats i flera kliniska studier att det ger bättre muskeluthållighet, musklestyrka och muskelmassa. Arginin är också effektivt till att öka nivåerna tillväxthormon (GH). Genom att hämma frisättningen av ett hormon i hjärnan som kallas somatostatin, vilket hämmar GH produktionen och utsöndring från hypofysen. Genom att hämma somatostatin så höjer arginin GH-nivåer, vilket är avgörande för att aktivera muskeltillväxt och styrka, samt minska kroppsfett.

GPLC /

En speciell form av karnitin kallas glycin propionyl-L-karnitin (GPLC) är en patenterad sammansättning som kombinerar aminosyran glycin med en modifierad form av karnitin som kallas propionyl-L-karnitin. Denna formulering bidrar till att öka karnitin upptag i muskelvävnaden.

En studie rapporterade att utbildade manliga tyngdlyftare komplettera med GPLC för fyra veckor hade 30% högre kväveoxids-nivåer än när de använde en placebo.

Pycnogenol /

Denna flavonoider från franska maritima tall är en kraftfull antioxidant, så ett sätt det kan öka NO-nivåer är genom rensning av fria radikaler som bryter ner kväveoxider.

Forskning tyder på att pycnogenol också ökar kväveoxid-nivåer genom att öka aktiviteten av kväveoxid syntas, vilket gör att mer arginin omvandlas till ”pump”.

Nitrat /

Nitrater omvandlas till nitrit av bakterier som lever på tungan. Det smälta nitrit kan lätt omvandlat i kroppen till kväveoxid. Nitrater är vanligt förekommande i grönsaker, med en av de rikaste källorna är rödbetor. Vissa företag fäster också nitrater till andra föreningar, såsom aminosyror eller kreatin. Oavsett hur de tillhandahålls, nitrater är en kraftfull pump booster.

Glycerol /

Glycerol bildar normalt ryggraden av triglycerider, som är de primära fettet i vår kost. Även om det inte är en pump-booster, kan det öka muskelns pump eftersom den har starka osmotiska egenskaper, vilket betyder att det lockar och binder stora mängder vätska till blodkärlen, vilket förbättrar ditt pump.

Glycerol kan också bidra till att förhindra uttorkning och förbättra kontrollen av kroppstemperaturen. Även glycerol är långt ifrån avgörande för din pre-workout produkt.

Hjärn Boosters

När du tränar tävlar du ofta mot dig själv och mot vikterna. Och precis som alla idrottare, måste du ha skarp mental fokus.

Inte bara kan detta förbättra dina resultat i gymmet, men det kan hjälpa din hjärna / muskel-anslutning, vilket studier visar faktiskt kan förbättra muskeltillväxten. Det var främst på den här kategorin craze var så mycket bättre än sina konkurrenter, den blev dock förbjuden men nu har det kommit en uppföljare som heter frenzy PWO men det är än så länge svår att få tag på i Sverige.

Kolin /

Detta viktigt näringsämne kan öka muskelstyrka och hjärnans funktion på grund av det faktum att det är kritiskt för bildningen av signalsubstansen acetylkolin .

Genom att ge ditt nervsystem med mer acetylkolin, kan du producera starkare muskelsammandragningar för längre tidsperioder.

DMAE /

Dimetylaminoetanol (DMAE) ursprungligen marknadsförs på 60-talet för att förbättra inlärning och minne hos individer med uppmärksamhetsstörningar.

DMAE ökar kolin nivåer i hjärnan bättre än att ta kolin själv, sannolikt eftersom DMAE hämmar nedbrytningen av kolin, vilket bör leda till högre acetylkolinnivåer, och därmed bättre mental funktion, bättre humör, och ännu större muskelstyrka.

N-acetyl-L-tyrosin /

Denna form av aminosyran tyrosin är mer biotillgängligt än vanliga tyrosintillskott. Detta innebär att det tas upp och används bättre av kroppen och därför är kombinationen effektivare än vanlig tyrosin. Tillsatsen av acetylgruppen till tyrosin underlättar i synnerhet tyrosins förmåga att passera genom blod-hjärnbarriären och in i hjärnan, där den utför huvuddelen av dess arbete. Denna aminosyra ökar energi, ökar mental fokus, höjer humöret, ökar fettförbränningen, ökar muskelstyrka och kan även öka sexlusten. Allt detta beror främst på det faktum att inne i kroppen är det främst tyrosin som används för att producera många hormoner och signalsubstanser, bland annat dopamin, adrenalin, noradrenalin och sköldkörtelhormon.

Huperzine A /

Detta hindrar nedbrytningen av acetylkolin i hjärnan, vilket stödjer ett skarpare sinne och bättre humör och fokus. Högre acetylkolinnivåerna kan också öka muskelstyrkan under träningen. Huperzin A har i århundraden används i traditionell kinesisk medicin.

Rhodiola extrakt /

Rhodiola är en adaptogen. Det betyder att det hjälper kroppen att bättre hantera stress. Och eftersom motion är en sorts stress, kan det förbättra din träning och de resultat du får. En av de största fördelarna med denna rotextrakt är dess förmåga att öka frisättningen av beta-endorfiner. Dessa är de kemikalier i hjärnan som minskar smärta och förbättrar humör så att du kan göra det genom den mest ansträngande träning någonsin.

Vinpocetin /

Vinpocetine är den aktiva ingrediensen i buskarna ”Lesser periwinkle” eller ”Vinca minor”. Vinpocetine betraktas som en ”smart drog” eftersom det har använts kliniskt i Europa för att förbättra minnet och kognition, samt att behandla ett antal sjukdomar i hjärnan. Vinpocetin effekter beror främst på dess förmåga att vidga blodkärlen, öka blodflödet, stödja funktionen av röda blodkroppar, minska blodets viskositet, ökar syreutnyttjandet och för att öka produktionen av energi. Allt detta leder till bättre hjärna och muskel funktion, vilket kommer ta din träning till en högre nivå genom att göra ditt fokus bättre.

Fettförbränning boosters

Även om fettförbränning är inte ditt främsta mål, kan fettförbrännande ingredienser i din pre-workout produkt hjälpa till att hålla vikten och samtidigt ge mer energi under träningen genom att bränna mer fett som bränsle.

Grönt te /

Några pre-workout produkter inkluderar grönt te eftersom det erbjuder en lista av fördelar som kan hjälpa din prestanda.

Den aktiva substansen i grönt te är en catechin som kallas Epigallocatechingallat (EGCG), som ökar fettförbränningen genom att hämma ett enzym som normalt bryter ned noradrenalin.

Detta resulterar i högre adrenalin nivåer, som uppmuntrar ökad fettförbränning och ger en mild stimulerande effekt.

Synefrin /

Med en struktur som liknar adrenalin, fungerar synefrin för att öka fettförbränningen och är en av de aktiva ingredienserna i anläggningen pomerans (Citrus aurantium).

Synefrin blev 2005 klassat som läkemedel i Sverige, och bör inte finnas i pre-workout produkter du köper i Sverige.

Yohimbe /

Utvinns från barken av det västafrikanska trädet Pausinystalia Yohimbe, och hjälper denna ingrediens fettförbränning genom att fördubbla mängden fett som frigörs från fettcellerna.

* Dessa uttalanden har inte utvärderats av Food and Drug Administration. Pre-workout produkter är inte avsedd att diagnostisera, behandla, bota eller förebygga sjukdom.

Mycket av informationen har hittats på http://www.bodybuilding.com

Vill du veta vilken PWO som är bäst? Kolla in den aktuella listan där jag rankar de pre-workout jag tycker är de främsta varje månad > Yppersta PWO just nu.

 

maximizer pwo

PWO fråga
Hur ofta använder du pwo?

pwo - craze - pre-workout - fokus - jack3d - mental skärpa - prestationshöjare - kreatin - animus - nya rekord - bästa pwo - beta alanin - neurocore - maxning - fireup - längre - koffein - bättre - ny nivå - f#cked up - bästa passet - muscletech - längta till gymmet -uthållighet - optimal nivå - vitaminer - bcaa - eaa

%d bloggare gillar detta: