.

Om Pwo

PWO

Hantel 1

Vad är egentligen PWO för något? Du kanske har hört tala varmt om dessa produkter på gymmet och nu är du själv sugen att veta mer vad en pre-workout kan göra för dig innan du testar.

PWO kosttillskott är relativt nya produkter som funnits på marknaden under många år men har först på slutet ”slagit igenom” som ett av de absolut populäraste kosttillskotten.

De flesta som tränar seriöst på gym har hört talas om PWO men långt ifrån alla har ännu testat. De som testar pre-workouts fortsätter oftast då det tar träningen till en mycket högre nivå. Det ord som brukar användas mest är PWO, som är en fortkortning på pre-workout. Dessa små ”mirakel” har gjort att så många tagit sin träning flera nivåer högre.

Tänk efter själv när du är riktigt laddad och har all energi i världen, ungefär så känns pwo produkter, varje gång du tränar!

Ovanstående har gjort pwo väldigt populära och utbudet på marknaden är enormt. Jag har fått frågor som ”vilken pwo är bäst” eller ”vilken pwo använder du” många gånger och då fick jag idén till den här sidan.

Gör 2017 till året då du tar din träning till den nivån du alltid har önskat. PWO kommer att hjälpa dig en bra bit på vägen det kan jag garantera!


Effekt av PWO

Så vad kommer egentligen pwo tillskott göra för att hjälpa din träning och muskletillväxt?

Ett pre-workout tillskott är i grunden en stimulerande produkt för att ge dig massor av energi för att du ska kunna träna längre och framförallt hårdare pass. Många av dagens bästa pre-workout är formulerade för att även ge dig en boost för ditt mentala fokus samt ett rejält ”pump som du får av så kallade NO-boosters. NO kommer från engelskans nitric oxide och betyder på svenska kväveoxid, det hjälper din blodcirkulation och du får ett bättre ”pump” i kroppen.

Pre-workouts ökar alltså din fysiska energi och ditt mentala fokus som tillsammas ger dig en övergripande bättre uthållighet. Pre-workouts utgör en av de mest sålda och snabbast växande kategorierna på kost och träningsmarknaden idag. Det är logiskt, när man tänker hur viktig laddningen innan träning är för att ge din kropp nog med de näringsämnen den behöver för att prestera på sin optimala nivå. På pwoguiden.se kan du läsa vad vi tycker om olika preworkout och vad alla dessa olika pwo innehåller för att tillslut kunna hitta din bästa prestationshöjare.

Fettförbränning

Undrar du om PWO är bra om ditt mål är fettförbränning? Jag skulle inte rekommendera pre-workout om du endast ska springa utan det är först och främst ett kosttillskott som är avsett för gymmet. Orsaken till att jag inte tycker du ska ta det när du springer är att pulsen kan bli väldigt hög, kanske till och med för hög? På ett sätt så uppnår du fettförbränning eftersom du kommer träna hårdare i gymmet och då bränner du även mer kalorier. Vill du uppnå en bra fettförbränning finns det mängder med tips och trix, att räna hårdare är bara en del i det hela. Kolla in på sajten fettförbränningen.nu för att läsa mer om hur du kan bränna fett på ett effektivt och snabbt sätt.

Pre-workout då och nu

Pre-workout eller kosttillskott överlag har funnits sen antika Grekland, då kokade idrottarna en soppa gjort på hovarna på en abessinieråsna. Hovarna kokades tillsammans med olja och nypon, om det var någon prestationshöjande effekt låter vi vara osagt. Kosttillskott har med andra ord funnits länge och blir bara ännu mer populärt. Amerikanarna spenderar ungefär 35 miljarder dollar, ja du läste rätt miljarder! och dollar.

Vi svenskar ligger lite efter med spenderar ungefär 2 miljarder kronor på kosttillskott varje år. En siffra som stiger nästan varje år, inte minst försäljningen av pwo som är den kategori som växer mest i popularitet.

Biverkningar med PWO

Bara fördelar med pre-workout alltså? Finns det några biverkningar kanske du undrar?

För bra

Jag anser att en av de största ”biverkningarna” är att du tränar för mycket och för hårt. Ibland ger pwo dig så mycket extra att du känner att du kan träna hur tungt som helst och hur länge som helst. Det kan leda till att du blir övertränad, vilket i sin tur leder till förlust av muskler och i värsta fall drar du på dig en skada. En del kan även uppleva hjärtklappning (som vid för mycket koffein) vid överdosering, prova dig fram till en bra dos för dig.

Svårt att sova

En annan negativ bieffekt av pre-workout är om du tar dem sent på kvällen kan du få svårt att somna. Det måste ses som ett ”stort” problem då du inte bara blir trött dagen efter, utan dina muskler får inte den återhämtning de behöver och på så sätt förlorar väl pwo syftet.?

Njurarna

En tredje bieffekt är att om du använder pre-workout under en längre tid och överdoserar så kan dina njurar bli skadade (vilket även gäller om du tar för mycket protein). Det är inget som kommer ske direkt men efter långvarig användning utan uppehåll. Du undviker det genom att ta pwo i cykler och sen göra ett uppehåll. Det ger även bäst effekt att göra uppehåll för annars kan du bli för tolerans mot stimulanterna och produkterna tappar en del av funktionen.

Motverka Bieffekter

En av de bästa råd jag kan ge är att som jag skrev ovan att använde pre-workout i cykler om 2-4 veckor och gör sedan ett uppehåll på några veckor. Eller annars tar du pwo endast då du känner att du verkligen behöver en boost, som efter en jobbig arbetsdag eller när du sovit för lite. Var försiktig med att överdosera pwo, det gör du genom att testa dig fram till vad som är en bra dos för just dig.

Olika effekt

Jag tycker att du ska ha i åtanke att pre-workout påverkar alla personer olika mycket, så förvänta dig inte att du kommer få exakt samma resultat som din kompis fick. Jag har blivit tipsat om pwo som ska vara ”grymt bra” men där jag känt att den inte var nåt speciellt alls, likaså har jag tipsat om mina bästa pwo som andra inte uppskattat lika mycket. Att prova sig fram är det ända rätta och när du hittar en pwo du gillar kör du på den ett tag.

Jag brukar rekommendera att du kan använda samma pwo i max 3-4 burkar för att redan byta. Det för att du inte ska bli för immun mot formulan.

Slutsatser

  • PWO kommer ge dig en rejäl kick
  • Var försiktigt när du använder PWO
  • PWO är personliga och ger olika effekt

Hitta bästa pwo

.. det finns inget värre än att kliva in i gymmet efter en lång dag på jobbet eller efter att precis vaknat upp tidigt på morgonen innan du kommit igång på dagen. Vid denna punkt, bryr du dig inte om att lyfta vikter och allt som målformulering osv finns knappt. Jag har varit där förut och jag är säker på att du också känt likadant någon gång. Det är därför jag älskar pre-workouttillskott! Oavsett hur trött du är eller hur mycket du kanske inte vill gå till gymmet, när du tar ditt pre-workout tillskott kommer allt gå bättre därifrån! Och du vet när du lämnar gymmet har du förhoppningsvis haft ett tillfredsställande träningspass. Svaret för att minimera alla dåliga träningspass är att hitta en Preworkout som ger dig vad du efterfrågar.

Rätt pre-workout tillskott kan öka din styrka, uthållighet, fokus och muskel pump. Det finns dock mängder med produkter att välja mellan, olika pwo passar olika bra för olika personer så ge inte upp direkt om inte hittar en pwo som passar dig direkt.

I alla dessa prestationshöjarna

.. hittar du bland annat ingredienser som koffein, kreatinbeta-alanin, vitaminer, grenade aminosyror(bcaa), essentiella aminosyror(eaa) och många flera. Du kan läsa mer om innehållet på sidan vanliga ingredienser.

Tips på PWO konsumtion

PWO proudkter kan vara bra att ha då du känner att du behöver en extra boost för att ta din träning till nästa nivå. Vill du inte ta pre-workout varje gång du tränar kan det vara en bra idé att ändå ha en pwo hemma så du kan få den extra energin som kan vara välbehövligt de dagar du inte är på topp. Det kanske har varit mycket på jobbet eller i hemmet med mycket stress eller lite sömn.

Får att kroppen ska utvecklas på bästa sätt måste du även våga vila då du känner dig för trött. Då hjälper inga pwo produkter, inte på lång sikt i alla fall. Träna smart = effektiva resultat.

Söker du mer information om PWO kolla in sajten kosttillskotten.nu som har en hel del nyttig information om mängder av kosttillskott.

Tyckte du att informationen på den här sidan var bra? Då får du gärna dela sidan på sociala medier så fler får känna på fördelarna med PWO. Tack på förhand att du hjälper till att sprida pwoguiden!

 

maximizer pwo

PWO fråga
Hur ofta använder du pwo?

pwo - craze - pre-workout - fokus - jack3d - mental skärpa - prestationshöjare - kreatin - animus - nya rekord - bästa pwo - beta alanin - neurocore - maxning - fireup - längre - koffein - bättre - ny nivå - f#cked up - bästa passet - muscletech - längta till gymmet -uthållighet - optimal nivå - vitaminer - bcaa - eaa

%d bloggare gillar detta: